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Dr. (AUT) Sabrina Seeler, LfbA International Tourism Management

Dr. (AUT) Sabrina Seeler

LfbA International Tourism Management

Raum: Gebäude: 3.3, Raum: 2.013

Forschungsschwerpunkte

Forschungsthemen (Schwerpunkte)  

  • Lebensqualität und Tourismus
  • Erlebnisse & Transformationen im Tourismus
  • Auswirkungen vom Tourismus
  • Strategisches Tourismusmanagement
  • Tourismusakzeptanz / Overtourism

Lehrthemen (Schwerpunkte)  

  • Nachhaltigkeit und Tourismus
  • Strategisches Management
  • Marketingrelevante Seminare
  • Forschungsorientierte Seminare
  • Forschungsmethoden

Funktionen und Mitgliedschaften

  • Senatsausschuss für Nachhaltigkeit FH Westküste
  • Tourismusbeirat Schleswig-Holstein
  • BNE-Zertifizierungskommission Schleswig-Holstein
  • Trilaterales Wattenmeerkommittee (u.a. Mitorganisation Summer School 2024)
  • Weltnaturerbe AG Westküste (u.a. Mitorganisation Fachtagung Natur und Tourismus 2023 und 2024)
  • Arbeitskreis Tourismusforschung (AKTF) der Deutschen Gesellschaft für Geographie e.V.
  • Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaften (DGT) e.V.
  • Forschungsnetzwerk International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT)

PRÄSENTATIONEN UND VORTRÄGE

2024

 

 

 

 

2023

 

 

 

 

 

 

 

2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

Seeler, S. (2024). Zwischen Engagement und Ablehnung: Akzeptanzcluster der einheimischen Bevölkerung. Vortragspräsentation im Rahmen der Fachtagung Natur und Tourismus 2024. Wyk auf Föhr, Deutschland.

Seeler, S. & Krüger, M. (2024). Tourismus, Wohnortverbundenheit und Lebensqualität: Verzahnung als Erfolgsrezept für die nachhaltige Destinationsentwicklung? Vortragspräsentation im Rahmen des 7. Bremer Freizeitkongress in Verbindung mit der AKTF-Jahrestagung 2024, Bremen, Deutschland.

Seeler, S., Eisenstein, B., Köchling, A. & Krüger, M. (2023). Putting residents into the spotlight: Perceived   tourism impacts and quality of life. Digitale Vortragspräsentation im Rahmen von ATLAS 2023.

Seeler, S., Klijs, J. Wiegerink, K., Ribeiro, M.A., Seiser, B. & Mikkelsen, G. (2023). Panel discussion: tourism-driven resident benefits. Podiumsdiskussion im Rahmen der EuroCHRIE 2023, Wien, Österreich.

Seeler, S. & Eisenstein, B. (2023). Perspektivenwechsel in der Lebensqualitätsforschung: Beitrag des Tourismus zur Lebensqualität der Einheimischen. Vortragspräsentation im Rahmen der AKTF Jahrestagung 2023, Saarbrücken, Deutschland.

Seeler, S., Eisenstein, B., Tautscher, M. & Schäuble, N. (2023). Who is my guest? Psychographic approaches in tourism and beyond. Vortragspräsentation im Rahmen der 15. International Competence Network of Tourism Research and Education, Helsinki, Finnland.

Seeler, S., Köchling, A., Krüger, M. & Eisenstein, B. (2023). Tourism’s contribution to a host community’s perceived quality of life (QoL). Vortragspräsentation im Rahmen des Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) 2023. Breda, Niederlande.

Köchling, A., Krüger, M. & Seeler, S. (2022). Was trägt der Tourismus in der Wahrnehmung der Deutschen zur Lebensqualität bei? Eine Analyse möglicher Zusammenhänge. Vortragspräsentation im Rahmen der DGT-Jahrestagung 2022. Bern, Schweiz.

Eisenstein, B., Seeler, S., Tautscher, M. & Schäuble, N. (2022). Psychographische Zielgruppensegmentierung um Tourismus: Verschneidungsanalyse der Sinus-Milieus und der BeST Urlaubertypen. Vortragspräsentation im Rahmen der DGT-Jahrestagung 2022. Bern, Schweiz.

Seeler, S. (2022). Stagnierende Tourismusakzeptanz und die zukünftige Rolle der DMO. Keynote im Rahmen der Eichstätter Tourismusgespräche 2022. Eichstätt, Deutschland.

Seeler, S., Wollesen, A. & Eisenstein, B. (2022) Resident perceptions, destination social sustainability and the future of DMOS: Empirical insights from Germany. Vortragspräsentation im Rahmen der 14. International Competence Network of Tourism Research and Education. Hønefoss, Norwegen.

Eisenstein, B., Seeler, S., Weis, R., Krause, A.-S. & Kunz, N. (2022). Stagnierende Tourismusakzeptanz und die Ohnmacht der gegenwärtigen DMO. Vortragspräsentation im Rahmen der AKTF Jahrestagung 2022, St. Peter-Ording, Deutschland.

Eisenstein, B. & Seeler, S. (2022). Tourismus im eigenen Wohnort: Nur akzeptiert oder wichtig für die eigene Lebensqualität? Vortragspräsentation im Rahmen des Deutschen Tourismustag 2022, Wiesbaden, Deutschland.

Vortrag “Tourismusakzeptanz in der deutschen Wohnbevölkerung (TAS)“. DTV Arbeitsgruppe „Nachhaltigkeit“, digitales Treffen, 09.03.2021

Gastvortrag “Transformative travel experiences: Host and guest transformations.” Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 15.01.2021

Seeler, S. & Eisenstein, B. (2021). Tourismus als Treiber der Lebensqualität: Wahrnehmungen der einheimischen Bevölkerung. Vortragspräsentation im Rahmen der 5. Deidesheimer Gespräche. Deidesheim, Deutschland

Seeler, S. & Böhling, E. (2021). Listen to your residents – they are your destination stewards too! Residents’ perspectives of local tourism development. Digitale Vortragspräsentation im Rahmen des ECM Annual Meetings 2021.

2020 Präsentation „Forschungsprojekt „TAS“ – zur Tourismusakzeptanz in Deutschland“. AG Forschung und Monitoring, digitale Veranstaltung, 26.10.2020

Gastvorträge im Rahmen der von der Bayerischen Staatsregierung veröffentlichten Ausschreibung „Internationale Gastprofessorinnen und Gastprofessoren“ „Tourism, Social Entrepreneurship and Community Development” und “Sustainable Visitor Management: Perspectives from Norway and New Zealand”, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 13.01.2020

2018 Präsentationen “Bitten by the travel bug: What it means to be an experienced tourist.” Auckland University of Technology 3 Minute Thesis (3MT) Finals, Auckland, Neuseeland, 17.08.2018 und Asia-Pacific 3 Minute Thesis Finals, University of Queensland, Brisbane, Australien, 27.09.2018.
2014 Vortrag „Die Themenkompetenz deutscher Reiseziele:

Aktuelle Ergebnisse der Themenstudie Destination Brand 13 für das Reiseziel Insel Usedom“, Usedom Tourismus GmbH (UTG), UTG Partnertag, Ückeritz, 01.07.2014 (https://b2b.usedom.de/wp-content/uploads/2014/07/Destination-Brand2013_Themenkompetenz-Usedom.pdf)

Präsentation „Destination Brand: Evaluation of Dutch tourist destinations by the Germans”, Amsterdam, 13.02.2014

2013 Vortrag „Erlebnis.NRW-Projekt „Marktforschung: Ergebnisse für das Münsterland“, Münsterland Tourismus GmbH, Tourismustag Münsterland, Flughafen Münster-Osnabrück, 14.10.2013

Präsentation “Branding for destinations”. European Tourism Futures Research Network Meeting, Brüssel, Belgien, 16.09.2013

 

KONFERENZBEITRÄGE

2020 “Undisputable access to (un-)protected and overtourism – Curse or blessing?” 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020

Let’s travel where the Wi-Fi is weak – but let me share my location fist. Paradoxes and realities of off-the-beaten-track tourists. 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020

2019 The experienced tourist’s quest for knowledge enhancement and immersion: The future for sustainable visitor management? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019

Stakeholder involvement in visitor management: What, Who & How? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019

“‘Rights to roam’ or ‘Rights to ruin’? A critical assessment of regulation practices in the context of overtourism.“ Overtourism and Undertourism conference, Lecce, Italien, 26.-28.06.2019

„The unavoidable truth of a sustainable tourism future: When neoliberal maximization strategies meet regulation practices.” 13th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Stenden University, Leeuwarden, Niederlande, 16.-19.09.2019

Experienced tourists’ desire for off-the-beaten path travel – a chance for tourism dispersion and reducing seasonality? 4th Tourism Research Network PhD / ECR Symposium, Sheffield Hallam University, Sheffield, England, 14.-15-05.2019

2018 Lost in translation – The conceptual meaning of the term ‘experience’. SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, University of Queensland, Brisbane, Australien, 19.-20.07.2018
2017 Increased travel experience and its effects on responsible and sustainable travel behaviour, 11th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland, 13.-19.11.2017

The experienced tourist: The role of Social Media Influencers, 27th CAUTHE conference, Dunedin, Neuseeland, 07.-10.02.20217

2016 Who is an Experienced Tourist? A review of the literature and identification of research gaps, 10th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Fachhochschule Westküste, Heide, Deutschland.
2014 Germany’s Destination Marketing Organizations’ change towards a more strategic alignment - The development of key indicator-based controlling systems 8th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Anahuac University, Mexico
2012 Hiking in Germany – from old tradition to new trend: A description of the target group and travel motives of German hikers. Presentation at the 6th conference of the International Competence Network of Tourism Re-search and Education (ICNT), Thompson Rivers University, Kamloops, Kanada.

SONSTIGES UND INVITED SPEECHES

2018

2017

Forschungsreisestipendium, SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, Brisbane, Australien Juli 2018

Gewinnerin “AUT 3MT Thesis Competition”, Vorstellung der Doktorarbeit in 3 Minuten, August 2018 (https://youtu.be/PqJMuqPuaYQ)

“Tomorrow’s Tourism Leaders: The Future Tourism leaders: Their view of tourism in 2025 & beyond”, PATA Global Insights Conference, Auckland, Neuseeland, 30.09.2017

 

BUCHBEITRÄGE

2024  Seeler, S., & Eisenstein, B. (2024). Resident attitudes and sustainable destination development – Introducing the tourism acceptance score. In M. Pillmayer, M. Karl, & M. Hansen (Hrsg.), Tourism destination development: A geographic perspective on destination management and tourist demand (S. 197–218). De Gruyter.

Seeler, S., Eisenstein, B., Krüger, M., & Köchling, A. (2024). Perspektivenwechsel in der Lebensqualitätsforschung: Beitrag des Tourismus zur Lebensqualität der Einheimischen. In R. Rockenbauch, K. Heuwinkel, & A. Schröder (Hrsg.), Übergänge im Tourismus – Analysieren und gestalten: Tagungsband zur AKTF-Tagung 2023 (S. 39–56). UVK.

Krüger, M., Seeler, S., Reif, J., Krüßel, S., & Köchling, A. (2024). Sense of place und wahrgenommene Auswirkungen des Tourismus aus Perspektive der Einheimischen: Eine Analyse von Zusammenhängen am Beispiel deutscher Großstädte. In R. Freericks & D. Brinkmann (Hrsg.), Dimensionen der Nachhaltigkeit in Freizeit und Tourismus: Analysen – Perspektiven – Projekte. 7. Bremer Freizeitkongress in Verbindung mit der AKTF-Jahrestagung (S. 97–116). Hochschule Bremen.

2023

Seeler, S., & Eisenstein, B. (2023). Tourismus als Treiber der Lebensqualität – Wahrnehmungen der einheimischen Bevölkerung. In C. Eilzer, T. Harms, & M. Dörr (Hrsg.), Resilienz als Erfolgsfaktor im Tourismus. Beiträge aus Wissenschaft und Praxis zur Entwicklung von Destinationen (Bd. 2, S. 137–164). Schriftenreihe des Deutschen Instituts für Tourismusforschung. Erich Schmidt Verlag. https://doi.org/10.37307/b.978-3-503-21260-6.0

Köchling, A., Seeler, S., van der Merwe, P., & Postma, A. (2023). Editorial: Towards sustainable and resilient tourism futures. In A. Köchling, S. Seeler, P. van der Merwe, & A. Postma (Hrsg.), Towards sustainable and resilient tourism futures: Insights from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 7–16). Erich Schmidt Verlag.

Seeler, S., Böhling, E., & Koch, A. (2023). In search for volunteer tourists who truly leave a positive impact: A description of German, Austrian and Swiss volunteer tourists. In A. Köchling, S. Seeler, P. van der Merwe, & A. Postma (Hrsg.), Towards sustainable and resilient tourism futures: Insights from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 37–52). Erich Schmidt Verlag.

Seeler, S., Eisenstein, B., Tautscher, M., & Schäuble, N. (2023). Psychographische Zielgruppensegmentierung im Tourismus – Verschneidung der Sinus-Milieus und BeST Urlaubertypen. In M. Bandi Tanner, S. Wirth, & M. Roller (Hrsg.), Tourismus im Wandel – Klimaschutz und nachhaltige Entwicklung (S. 99–116). Erich Schmidt Verlag.

2022

Seeler, S. (2022). The experienced tourist: Proposing a new tourist typology. In R. Shapley (Hrsg.), Routledge Handbook of the Tourist Experience (S. 185–199). Routledge.

Gruchmann, G., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.20855044

Seeler, S., Eisenstein, B., & Horster, E. (2022). Image? Marke? Reputation! In B. Eisenstein & K. Scherhag (Hrsg.), Images, Branding und Reputation von Destinationen: Herausforderungen erfolgreicher Markenentwicklung (S. 337–352). Erich Schmidt Verlag.

2021

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004 

Høegh-Guldberg, O., & Seeler, S. (2021). National identity as driver of tourism development — The study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, 32–59. https://doi.org/10.37482/issn2221-2698.2021.42.32

Gruchmann, G., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.20855044

Seeler, S. (im Druck). The experienced tourist – Proposing a new tourist typology. In R. Sharpley (Hrsg.), The Tourist Experience. London, UK: Routledge.

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2021). Increased travel experience and its effects on responsible and sustainable travel behaviour. In M. Lück & C. Liu (Hrsg.), Ecotourism in the 21st century: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 115–138). Peter Lang.

Høegh-Guldberg, O., Seeler, S., & Eide, D. (2021). Sustainable visitor management to mitigate overtourism: What, who and how. In A. Sharma & A. Hassan (Hrsg.), Overtourism as destination risk (Tourism Security–Safety and Post Conflict Destinations, S. 167–186). Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211012 

Lindberg, F., & Seeler, S. (2021). Demarketing strategy as a tool to mitigate overtourism – An illusion? In A. Sharma & A. Hassan (Hrsg.), Overtourism as destination risk (Tourism Security–Safety and Post Conflict Destinations, S. 129–149). Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211010 

Seeler, S., Høegh-Guldberg, O., & Eide, D. (2021). Impacts on and responses of tourism SME on the COVID-19 crises – The case of Norway. In S. K. Kulshreshtha (Hrsg.), Virus outbreak and tourism mobility: Strategies to counter global health hazards (S. 177–193). Emerald Publishing.

Seeler, S., Eisenstein, B., & Horster, E. (2022). Image? Marke? Reputation! In B. Eisenstein & K. Scherhag (Hrsg.), Images, Branding und Reputation von Destinationen: Herausforderungen erfolgreicher Markenentwicklung (S. 337–352). Erich Schmidt Verlag.

Seeler, S. (2022). The experienced tourist: Proposing a new tourist typology. In R. Shapley (Hrsg.), Routledge Handbook of the Tourist Experience (S. 185–199). Routledge.

Eisenstein, B., Köchling, A., Reif, J., Schmücker, D., & Seeler, S. (2021). Tourismus in Zeiten der Corona-Pandemie. Ein Virus erschüttert das System Tourismus. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 14–22). UVK Verlag.

Seeler, S., & Weis, R. (2021). Kulturtourismus: Kulturnation Deutschland – weit mehr als Land der Dichter und Denker! In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 106–107). UVK Verlag.

Kampen, J., & Seeler, S. (2021). Volksfeste und Brauchtumsveranstaltungen: Wiesenbummel und Kettenkarussell im Wandel. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 108–109). UVK Verlag.

Harms, T., Eisenstein, B., & Seeler, S. (2021). Wein und Tourismus. Eine Kombination mit vielen Vorteilen. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 118–119). UVK Verlag.

2020

 

Seeler, S., & Schänzel, H. (2020). Co-construction of the tourist experience via social networking sites. In S. Kumar Dixit (Hrsg.), The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing (S. [bitte Seitenzahlen ergänzen]). Routledge.
2019

 

Seeler, S. (2019). The evolution of the Grand Tour in the digital society. In I. Yeoman & U. McMahon-Beattie (Hrsg.), The future past of tourism (S. 174–187). Channel View Publications.
2018

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2018). The concept of experience in tourism research: A review of the literature. In A. Ali & J. Hull (Hrsg.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Peter Lang.

Seeler, S., & Böhling, E. (2018). Global destination brand. In A. Ali & J. Hull (Hrsg.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Peter Lang.

2017

Seeler, S. (2017). Tourismusentwicklung in Neuseeland – ein Überblick. In C. Pforr & D. Reiser (Hrsg.), Tourismus in Australien und Neuseeland (S. 29–52). De Gruyter Oldenbourg.

Reif, J., Eisenstein, B., & Seeler, S. (2017). Wein und Tourismus: Eine Win-win-Situation. In B. Eisenstein, R. Schmudde, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (S. 88–90). UVK Verlagsgesellschaft mbH.

2016 Seeler, S., & Böhling, E. (2016). The role of key indicator-based controlling systems in strategic destination management – The case of North Rhine-Westphalia. In M. Lück, J. Ritalahti, & A. Scherer (Hrsg.), International perspectives on destination management and tourist experiences. Peter Lang.

 

FACHZEITSCHRIFTEN

2025

 

 

2022

 

 

 

 

2021

Reif, J., Mitas, O., Seeler, S., & Köchling, A. (2025). Exploring the relationship between tourism acceptance and perceived quality of life in big German cities: The moderating role of tourism intensity. Current Issues in Tourism. https://doi.org/10.1080/13683500.2025.2468742

 

Gruchmann, T., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal, 23(4), 329–346. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.2085504 

Seeler, S. (2022). Book review: Tourismus und ländlicher Raum – Innovative Strategien und Instrumente für die Zukunftsgestaltung. European Journal of Tourism Research, 32, 3222. https://doi.org/10.54055/ejtr.v32i.2725

 

Høegh-Guldberg, O., & Seeler, S. (2021). National identity as driver of tourism development — The study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, 32–59. https://doi.org/10.37482/issn2221-2698.2021.42.32 

Lück, M., Seeler, S., & Radic, A. (2021). Hitting the reset button for post-COVID-19 cruise tourism: The case of Akaroa. Academic Letters, Article 219.

Lück, M., & Seeler, S. (2021). Understanding domestic tourists to support COVID-19 recovery strategies – The case of New Zealand. Journal of Responsible Tourism Management, 1(2), 10–20. https://doi.org/10.47263/JRTM.01-02-02 

Radic, A., Lück, M., Al-Ansi, A., Chua, B.-L., Seeler, S., Raposo, A., Kim, J. J., & Han, H. (2021). To dine, or not to dine on a cruise ship in the time of the COVID-19 pandemic: The tripartite approach towards an understanding of behavioral intentions among female passengers. Sustainability, 13(5), 1–20.

Radic, A., Lück, M., Al-Ansi, A., Chua, B.-L., Seeler, S., & Han, H. (2021). Cruise ship dining experiencescape: The perspective of female cruise travelers in the midst of the COVID-19 pandemic. International Journal of Hospitality Management, 95, 102923. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102923 

Seeler, S., Köchling, A., Krüger, M., & Eisenstein, B. (2021). Nachhaltigkeitseinstellungen entlang der Customer Journey: Ein nachfrageseitiger Vergleich der DACH-Länder vor und während der Covid-19 Pandemie. Zeitschrift für Tourismuswissenschaft, 13(3), 444–460. https://doi.org/10.1515/tw-2021-0028 

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004 

Seeler, S., Schänzel, H., & Lück, M. (2021). Sustainable travel through experienced tourists’ desire for eudaemonia and immersion. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974541 

Seeler, S., Zacher, D., Pechlaner, H., & Thees, H. (2021). Tourists as reflexive agents of change: Proposing a conceptual framework towards sustainable consumption. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974543 

Seeler, S., & Lück, M. (2021). Freedom camping in Aotearoa New Zealand: An exploration of stakeholder perceptions. Journal of Qualitative Tourism Research, 2(1), 68–76. https://doi.org/10.4337/jqrt.2021.01.05

2020

Seeler, S. (2020). Book review: A research agenda for sustainable tourism. Journal of Tourism Futures, 6(3), 287–289. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2020-156 

Seeler, S. (2020). Book review: Critical terms in futures studies. Journal of Tourism Futures, 6(3), 281–283. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2020-154

2019

 

Seeler, S. (2019). Book review: Emotional intelligence in tourism and hospitalityJournal of Tourism Futures, 5(3), 289–290. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2019-085 

Seeler, S. (2019). Book review: Marketing for tourism, hospitality & events: A global & digital approachInternational Journal of Tourism Policy, 9(1), 71–74.

Seeler, S. (2019). Book review: Tourist behaviour – The essential companionInternational Journal of Tourism Policy, 9(4), 352–354.

Seeler, S., & Schänzel, H. A. (2019). From the fluidity of the experience economy to transformative experiences as a catalyst for positive change: The future of experiential travel. Journal of Tourism Futures, 5(2), 111–113. https://doi.org/10.1108/JTF-06-2019-081 

Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2019). Exploring the drivers behind experience accumulation – The role of secondary experiences consumed through the eyes of social media influencers. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 80–89. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.09.009 

Tiberius, V., Borning, J., & Seeler, S. (2019). Setting the table for meat consumers: An international Delphi study on in vitro meat. npj Science of Food, 3, 10. https://doi.org/10.1038/s41538-019-0041-0

2017 Seeler, S. (2017). Book review: Commercial nationalism and tourism – Selling the national story. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(3), 346–348. https://doi.org/10.1080/19407963.2017.1338516