
Dr. (AUT) Sabrina Seeler
LfbA International Tourism Management
Forschungsschwerpunkte
Forschungsthemen (Schwerpunkte)
- Lebensqualität und Tourismus
- Erlebnisse & Transformationen im Tourismus
- Auswirkungen vom Tourismus
- Strategisches Tourismusmanagement
- Tourismusakzeptanz / Overtourism
Lehrthemen (Schwerpunkte)
- Nachhaltigkeit und Tourismus
- Strategisches Management
- Marketingrelevante Seminare
- Forschungsorientierte Seminare
- Forschungsmethoden
Funktionen und Mitgliedschaften
- Senatsausschuss für Nachhaltigkeit FH Westküste
- Tourismusbeirat Schleswig-Holstein
- BNE-Zertifizierungskommission Schleswig-Holstein
- Trilaterales Wattenmeerkommittee (u.a. Mitorganisation Summer School 2024)
- Weltnaturerbe AG Westküste (u.a. Mitorganisation Fachtagung Natur und Tourismus 2023 und 2024)
- Arbeitskreis Tourismusforschung (AKTF) der Deutschen Gesellschaft für Geographie e.V.
- Deutsche Gesellschaft für Tourismuswissenschaften (DGT) e.V.
- Forschungsnetzwerk International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT)
Präsentationen und Vorträge
Präsentationen und Vorträge
PRÄSENTATIONEN UND VORTRÄGE
2024
2023
2022
2021 |
Seeler, S. (2024). Zwischen Engagement und Ablehnung: Akzeptanzcluster der einheimischen Bevölkerung. Vortragspräsentation im Rahmen der Fachtagung Natur und Tourismus 2024. Wyk auf Föhr, Deutschland.
Seeler, S. & Krüger, M. (2024). Tourismus, Wohnortverbundenheit und Lebensqualität: Verzahnung als Erfolgsrezept für die nachhaltige Destinationsentwicklung? Vortragspräsentation im Rahmen des 7. Bremer Freizeitkongress in Verbindung mit der AKTF-Jahrestagung 2024, Bremen, Deutschland. Seeler, S., Eisenstein, B., Köchling, A. & Krüger, M. (2023). Putting residents into the spotlight: Perceived tourism impacts and quality of life. Digitale Vortragspräsentation im Rahmen von ATLAS 2023. Seeler, S., Klijs, J. Wiegerink, K., Ribeiro, M.A., Seiser, B. & Mikkelsen, G. (2023). Panel discussion: tourism-driven resident benefits. Podiumsdiskussion im Rahmen der EuroCHRIE 2023, Wien, Österreich. Seeler, S. & Eisenstein, B. (2023). Perspektivenwechsel in der Lebensqualitätsforschung: Beitrag des Tourismus zur Lebensqualität der Einheimischen. Vortragspräsentation im Rahmen der AKTF Jahrestagung 2023, Saarbrücken, Deutschland. Seeler, S., Eisenstein, B., Tautscher, M. & Schäuble, N. (2023). Who is my guest? Psychographic approaches in tourism and beyond. Vortragspräsentation im Rahmen der 15. International Competence Network of Tourism Research and Education, Helsinki, Finnland. Seeler, S., Köchling, A., Krüger, M. & Eisenstein, B. (2023). Tourism’s contribution to a host community’s perceived quality of life (QoL). Vortragspräsentation im Rahmen des Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) 2023. Breda, Niederlande. Köchling, A., Krüger, M. & Seeler, S. (2022). Was trägt der Tourismus in der Wahrnehmung der Deutschen zur Lebensqualität bei? Eine Analyse möglicher Zusammenhänge. Vortragspräsentation im Rahmen der DGT-Jahrestagung 2022. Bern, Schweiz. Eisenstein, B., Seeler, S., Tautscher, M. & Schäuble, N. (2022). Psychographische Zielgruppensegmentierung um Tourismus: Verschneidungsanalyse der Sinus-Milieus und der BeST Urlaubertypen. Vortragspräsentation im Rahmen der DGT-Jahrestagung 2022. Bern, Schweiz. Seeler, S. (2022). Stagnierende Tourismusakzeptanz und die zukünftige Rolle der DMO. Keynote im Rahmen der Eichstätter Tourismusgespräche 2022. Eichstätt, Deutschland. Seeler, S., Wollesen, A. & Eisenstein, B. (2022) Resident perceptions, destination social sustainability and the future of DMOS: Empirical insights from Germany. Vortragspräsentation im Rahmen der 14. International Competence Network of Tourism Research and Education. Hønefoss, Norwegen. Eisenstein, B., Seeler, S., Weis, R., Krause, A.-S. & Kunz, N. (2022). Stagnierende Tourismusakzeptanz und die Ohnmacht der gegenwärtigen DMO. Vortragspräsentation im Rahmen der AKTF Jahrestagung 2022, St. Peter-Ording, Deutschland. Eisenstein, B. & Seeler, S. (2022). Tourismus im eigenen Wohnort: Nur akzeptiert oder wichtig für die eigene Lebensqualität? Vortragspräsentation im Rahmen des Deutschen Tourismustag 2022, Wiesbaden, Deutschland. Vortrag “Tourismusakzeptanz in der deutschen Wohnbevölkerung (TAS)“. DTV Arbeitsgruppe „Nachhaltigkeit“, digitales Treffen, 09.03.2021 Gastvortrag “Transformative travel experiences: Host and guest transformations.” Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 15.01.2021 Seeler, S. & Eisenstein, B. (2021). Tourismus als Treiber der Lebensqualität: Wahrnehmungen der einheimischen Bevölkerung. Vortragspräsentation im Rahmen der 5. Deidesheimer Gespräche. Deidesheim, Deutschland Seeler, S. & Böhling, E. (2021). Listen to your residents – they are your destination stewards too! Residents’ perspectives of local tourism development. Digitale Vortragspräsentation im Rahmen des ECM Annual Meetings 2021. |
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2020 | Präsentation „Forschungsprojekt „TAS“ – zur Tourismusakzeptanz in Deutschland“. AG Forschung und Monitoring, digitale Veranstaltung, 26.10.2020
Gastvorträge im Rahmen der von der Bayerischen Staatsregierung veröffentlichten Ausschreibung „Internationale Gastprofessorinnen und Gastprofessoren“ „Tourism, Social Entrepreneurship and Community Development” und “Sustainable Visitor Management: Perspectives from Norway and New Zealand”, Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, 13.01.2020 |
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2018 | Präsentationen “Bitten by the travel bug: What it means to be an experienced tourist.” Auckland University of Technology 3 Minute Thesis (3MT) Finals, Auckland, Neuseeland, 17.08.2018 und Asia-Pacific 3 Minute Thesis Finals, University of Queensland, Brisbane, Australien, 27.09.2018. | |
2014 | Vortrag „Die Themenkompetenz deutscher Reiseziele:
Aktuelle Ergebnisse der Themenstudie Destination Brand 13 für das Reiseziel Insel Usedom“, Usedom Tourismus GmbH (UTG), UTG Partnertag, Ückeritz, 01.07.2014 (https://b2b.usedom.de/wp-content/uploads/2014/07/Destination-Brand2013_Themenkompetenz-Usedom.pdf) Präsentation „Destination Brand: Evaluation of Dutch tourist destinations by the Germans”, Amsterdam, 13.02.2014 |
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2013 | Vortrag „Erlebnis.NRW-Projekt „Marktforschung: Ergebnisse für das Münsterland“, Münsterland Tourismus GmbH, Tourismustag Münsterland, Flughafen Münster-Osnabrück, 14.10.2013
Präsentation “Branding for destinations”. European Tourism Futures Research Network Meeting, Brüssel, Belgien, 16.09.2013 |
KONFERENZBEITRÄGE
2020 | “Undisputable access to (un-)protected and overtourism – Curse or blessing?” 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020
Let’s travel where the Wi-Fi is weak – but let me share my location fist. Paradoxes and realities of off-the-beaten-track tourists. 30th CAUTHE conference, Auckland, Neuseeland, 03.-06.02.2020 |
2019 | The experienced tourist’s quest for knowledge enhancement and immersion: The future for sustainable visitor management? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019
Stakeholder involvement in visitor management: What, Who & How? 28th Nordic Symposium, Roskilde, Dänemark, 23.-25.10.2019 “‘Rights to roam’ or ‘Rights to ruin’? A critical assessment of regulation practices in the context of overtourism.“ Overtourism and Undertourism conference, Lecce, Italien, 26.-28.06.2019 „The unavoidable truth of a sustainable tourism future: When neoliberal maximization strategies meet regulation practices.” 13th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Stenden University, Leeuwarden, Niederlande, 16.-19.09.2019 Experienced tourists’ desire for off-the-beaten path travel – a chance for tourism dispersion and reducing seasonality? 4th Tourism Research Network PhD / ECR Symposium, Sheffield Hallam University, Sheffield, England, 14.-15-05.2019 |
2018 | Lost in translation – The conceptual meaning of the term ‘experience’. SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, University of Queensland, Brisbane, Australien, 19.-20.07.2018 |
2017 | Increased travel experience and its effects on responsible and sustainable travel behaviour, 11th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Auckland University of Technology, Auckland, Neuseeland, 13.-19.11.2017
The experienced tourist: The role of Social Media Influencers, 27th CAUTHE conference, Dunedin, Neuseeland, 07.-10.02.20217 |
2016 | Who is an Experienced Tourist? A review of the literature and identification of research gaps, 10th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Fachhochschule Westküste, Heide, Deutschland. |
2014 | Germany’s Destination Marketing Organizations’ change towards a more strategic alignment - The development of key indicator-based controlling systems 8th conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT), Anahuac University, Mexico |
2012 | Hiking in Germany – from old tradition to new trend: A description of the target group and travel motives of German hikers. Presentation at the 6th conference of the International Competence Network of Tourism Re-search and Education (ICNT), Thompson Rivers University, Kamloops, Kanada. |
SONSTIGES UND INVITED SPEECHES
2018
2017 |
Forschungsreisestipendium, SMAANZ-CAUTHE 2018 HDR Conference, Brisbane, Australien Juli 2018
Gewinnerin “AUT 3MT Thesis Competition”, Vorstellung der Doktorarbeit in 3 Minuten, August 2018 (https://youtu.be/PqJMuqPuaYQ) “Tomorrow’s Tourism Leaders: The Future Tourism leaders: Their view of tourism in 2025 & beyond”, PATA Global Insights Conference, Auckland, Neuseeland, 30.09.2017 |
Publikationen
Publikationen
BUCHBEITRÄGE
2024 | Seeler, S., & Eisenstein, B. (2024). Resident attitudes and sustainable destination development – Introducing the tourism acceptance score. In M. Pillmayer, M. Karl, & M. Hansen (Hrsg.), Tourism destination development: A geographic perspective on destination management and tourist demand (S. 197–218). De Gruyter.
Seeler, S., Eisenstein, B., Krüger, M., & Köchling, A. (2024). Perspektivenwechsel in der Lebensqualitätsforschung: Beitrag des Tourismus zur Lebensqualität der Einheimischen. In R. Rockenbauch, K. Heuwinkel, & A. Schröder (Hrsg.), Übergänge im Tourismus – Analysieren und gestalten: Tagungsband zur AKTF-Tagung 2023 (S. 39–56). UVK. Krüger, M., Seeler, S., Reif, J., Krüßel, S., & Köchling, A. (2024). Sense of place und wahrgenommene Auswirkungen des Tourismus aus Perspektive der Einheimischen: Eine Analyse von Zusammenhängen am Beispiel deutscher Großstädte. In R. Freericks & D. Brinkmann (Hrsg.), Dimensionen der Nachhaltigkeit in Freizeit und Tourismus: Analysen – Perspektiven – Projekte. 7. Bremer Freizeitkongress in Verbindung mit der AKTF-Jahrestagung (S. 97–116). Hochschule Bremen. |
2023 |
Seeler, S., & Eisenstein, B. (2023). Tourismus als Treiber der Lebensqualität – Wahrnehmungen der einheimischen Bevölkerung. In C. Eilzer, T. Harms, & M. Dörr (Hrsg.), Resilienz als Erfolgsfaktor im Tourismus. Beiträge aus Wissenschaft und Praxis zur Entwicklung von Destinationen (Bd. 2, S. 137–164). Schriftenreihe des Deutschen Instituts für Tourismusforschung. Erich Schmidt Verlag. https://doi.org/10.37307/b.978-3-503-21260-6.0 Köchling, A., Seeler, S., van der Merwe, P., & Postma, A. (2023). Editorial: Towards sustainable and resilient tourism futures. In A. Köchling, S. Seeler, P. van der Merwe, & A. Postma (Hrsg.), Towards sustainable and resilient tourism futures: Insights from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 7–16). Erich Schmidt Verlag. Seeler, S., Böhling, E., & Koch, A. (2023). In search for volunteer tourists who truly leave a positive impact: A description of German, Austrian and Swiss volunteer tourists. In A. Köchling, S. Seeler, P. van der Merwe, & A. Postma (Hrsg.), Towards sustainable and resilient tourism futures: Insights from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 37–52). Erich Schmidt Verlag. Seeler, S., Eisenstein, B., Tautscher, M., & Schäuble, N. (2023). Psychographische Zielgruppensegmentierung im Tourismus – Verschneidung der Sinus-Milieus und BeST Urlaubertypen. In M. Bandi Tanner, S. Wirth, & M. Roller (Hrsg.), Tourismus im Wandel – Klimaschutz und nachhaltige Entwicklung (S. 99–116). Erich Schmidt Verlag. |
2022 |
Seeler, S. (2022). The experienced tourist: Proposing a new tourist typology. In R. Shapley (Hrsg.), Routledge Handbook of the Tourist Experience (S. 185–199). Routledge. Gruchmann, G., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.20855044 Seeler, S., Eisenstein, B., & Horster, E. (2022). Image? Marke? Reputation! In B. Eisenstein & K. Scherhag (Hrsg.), Images, Branding und Reputation von Destinationen: Herausforderungen erfolgreicher Markenentwicklung (S. 337–352). Erich Schmidt Verlag. |
2021 |
Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004 Høegh-Guldberg, O., & Seeler, S. (2021). National identity as driver of tourism development — The study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, 32–59. https://doi.org/10.37482/issn2221-2698.2021.42.32 Gruchmann, G., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.20855044 Seeler, S. (im Druck). The experienced tourist – Proposing a new tourist typology. In R. Sharpley (Hrsg.), The Tourist Experience. London, UK: Routledge. Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2021). Increased travel experience and its effects on responsible and sustainable travel behaviour. In M. Lück & C. Liu (Hrsg.), Ecotourism in the 21st century: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT) (S. 115–138). Peter Lang. Høegh-Guldberg, O., Seeler, S., & Eide, D. (2021). Sustainable visitor management to mitigate overtourism: What, who and how. In A. Sharma & A. Hassan (Hrsg.), Overtourism as destination risk (Tourism Security–Safety and Post Conflict Destinations, S. 167–186). Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211012 Lindberg, F., & Seeler, S. (2021). Demarketing strategy as a tool to mitigate overtourism – An illusion? In A. Sharma & A. Hassan (Hrsg.), Overtourism as destination risk (Tourism Security–Safety and Post Conflict Destinations, S. 129–149). Emerald Publishing. https://doi.org/10.1108/978-1-83909-706-520211010 Seeler, S., Høegh-Guldberg, O., & Eide, D. (2021). Impacts on and responses of tourism SME on the COVID-19 crises – The case of Norway. In S. K. Kulshreshtha (Hrsg.), Virus outbreak and tourism mobility: Strategies to counter global health hazards (S. 177–193). Emerald Publishing. Seeler, S., Eisenstein, B., & Horster, E. (2022). Image? Marke? Reputation! In B. Eisenstein & K. Scherhag (Hrsg.), Images, Branding und Reputation von Destinationen: Herausforderungen erfolgreicher Markenentwicklung (S. 337–352). Erich Schmidt Verlag. Seeler, S. (2022). The experienced tourist: Proposing a new tourist typology. In R. Shapley (Hrsg.), Routledge Handbook of the Tourist Experience (S. 185–199). Routledge. Eisenstein, B., Köchling, A., Reif, J., Schmücker, D., & Seeler, S. (2021). Tourismus in Zeiten der Corona-Pandemie. Ein Virus erschüttert das System Tourismus. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 14–22). UVK Verlag. Seeler, S., & Weis, R. (2021). Kulturtourismus: Kulturnation Deutschland – weit mehr als Land der Dichter und Denker! In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 106–107). UVK Verlag. Kampen, J., & Seeler, S. (2021). Volksfeste und Brauchtumsveranstaltungen: Wiesenbummel und Kettenkarussell im Wandel. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 108–109). UVK Verlag. Harms, T., Eisenstein, B., & Seeler, S. (2021). Wein und Tourismus. Eine Kombination mit vielen Vorteilen. In B. Eisenstein, J. Kampen, R. Weis, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (2. Aufl., S. 118–119). UVK Verlag. |
2020
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Seeler, S., & Schänzel, H. (2020). Co-construction of the tourist experience via social networking sites. In S. Kumar Dixit (Hrsg.), The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing (S. [bitte Seitenzahlen ergänzen]). Routledge. |
2019
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Seeler, S. (2019). The evolution of the Grand Tour in the digital society. In I. Yeoman & U. McMahon-Beattie (Hrsg.), The future past of tourism (S. 174–187). Channel View Publications. |
2018 |
Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2018). The concept of experience in tourism research: A review of the literature. In A. Ali & J. Hull (Hrsg.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Peter Lang. Seeler, S., & Böhling, E. (2018). Global destination brand. In A. Ali & J. Hull (Hrsg.), Multi-stakeholder perspectives of the tourism experience: Responses from the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT). Peter Lang. |
2017 |
Seeler, S. (2017). Tourismusentwicklung in Neuseeland – ein Überblick. In C. Pforr & D. Reiser (Hrsg.), Tourismus in Australien und Neuseeland (S. 29–52). De Gruyter Oldenbourg. Reif, J., Eisenstein, B., & Seeler, S. (2017). Wein und Tourismus: Eine Win-win-Situation. In B. Eisenstein, R. Schmudde, J. Reif, & C. Eilzer (Hrsg.), Tourismusatlas Deutschland (S. 88–90). UVK Verlagsgesellschaft mbH. |
2016 | Seeler, S., & Böhling, E. (2016). The role of key indicator-based controlling systems in strategic destination management – The case of North Rhine-Westphalia. In M. Lück, J. Ritalahti, & A. Scherer (Hrsg.), International perspectives on destination management and tourist experiences. Peter Lang. |
FACHZEITSCHRIFTEN
2025
2022
2021 |
Reif, J., Mitas, O., Seeler, S., & Köchling, A. (2025). Exploring the relationship between tourism acceptance and perceived quality of life in big German cities: The moderating role of tourism intensity. Current Issues in Tourism. https://doi.org/10.1080/13683500.2025.2468742
Gruchmann, T., Topp, M., & Seeler, S. (2022). Sustainable supply chain management in tourism: A systematic literature review. Supply Chain Forum: An International Journal, 23(4), 329–346. https://doi.org/10.1080/16258312.2022.2085504 Seeler, S. (2022). Book review: Tourismus und ländlicher Raum – Innovative Strategien und Instrumente für die Zukunftsgestaltung. European Journal of Tourism Research, 32, 3222. https://doi.org/10.54055/ejtr.v32i.2725
Høegh-Guldberg, O., & Seeler, S. (2021). National identity as driver of tourism development — The study of Norway. Arktika i Sever [Arctic and North], 42, 32–59. https://doi.org/10.37482/issn2221-2698.2021.42.32 Lück, M., Seeler, S., & Radic, A. (2021). Hitting the reset button for post-COVID-19 cruise tourism: The case of Akaroa. Academic Letters, Article 219. Lück, M., & Seeler, S. (2021). Understanding domestic tourists to support COVID-19 recovery strategies – The case of New Zealand. Journal of Responsible Tourism Management, 1(2), 10–20. https://doi.org/10.47263/JRTM.01-02-02 Radic, A., Lück, M., Al-Ansi, A., Chua, B.-L., Seeler, S., Raposo, A., Kim, J. J., & Han, H. (2021). To dine, or not to dine on a cruise ship in the time of the COVID-19 pandemic: The tripartite approach towards an understanding of behavioral intentions among female passengers. Sustainability, 13(5), 1–20. Radic, A., Lück, M., Al-Ansi, A., Chua, B.-L., Seeler, S., & Han, H. (2021). Cruise ship dining experiencescape: The perspective of female cruise travelers in the midst of the COVID-19 pandemic. International Journal of Hospitality Management, 95, 102923. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102923 Seeler, S., Köchling, A., Krüger, M., & Eisenstein, B. (2021). Nachhaltigkeitseinstellungen entlang der Customer Journey: Ein nachfrageseitiger Vergleich der DACH-Länder vor und während der Covid-19 Pandemie. Zeitschrift für Tourismuswissenschaft, 13(3), 444–460. https://doi.org/10.1515/tw-2021-0028 Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. (2021). Paradoxes and actualities of off-the-beaten-track tourists. Journal of Hospitality and Tourism Management. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2021.06.004 Seeler, S., Schänzel, H., & Lück, M. (2021). Sustainable travel through experienced tourists’ desire for eudaemonia and immersion. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974541 Seeler, S., Zacher, D., Pechlaner, H., & Thees, H. (2021). Tourists as reflexive agents of change: Proposing a conceptual framework towards sustainable consumption. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. https://doi.org/10.1080/15022250.2021.1974543 Seeler, S., & Lück, M. (2021). Freedom camping in Aotearoa New Zealand: An exploration of stakeholder perceptions. Journal of Qualitative Tourism Research, 2(1), 68–76. https://doi.org/10.4337/jqrt.2021.01.05 |
2020 |
Seeler, S. (2020). Book review: A research agenda for sustainable tourism. Journal of Tourism Futures, 6(3), 287–289. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2020-156 Seeler, S. (2020). Book review: Critical terms in futures studies. Journal of Tourism Futures, 6(3), 281–283. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2020-154 |
2019
|
Seeler, S. (2019). Book review: Emotional intelligence in tourism and hospitality. Journal of Tourism Futures, 5(3), 289–290. https://doi.org/10.1108/JTF-09-2019-085 Seeler, S. (2019). Book review: Marketing for tourism, hospitality & events: A global & digital approach. International Journal of Tourism Policy, 9(1), 71–74. Seeler, S. (2019). Book review: Tourist behaviour – The essential companion. International Journal of Tourism Policy, 9(4), 352–354. Seeler, S., & Schänzel, H. A. (2019). From the fluidity of the experience economy to transformative experiences as a catalyst for positive change: The future of experiential travel. Journal of Tourism Futures, 5(2), 111–113. https://doi.org/10.1108/JTF-06-2019-081 Seeler, S., Lück, M., & Schänzel, H. A. (2019). Exploring the drivers behind experience accumulation – The role of secondary experiences consumed through the eyes of social media influencers. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 80–89. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.09.009 Tiberius, V., Borning, J., & Seeler, S. (2019). Setting the table for meat consumers: An international Delphi study on in vitro meat. npj Science of Food, 3, 10. https://doi.org/10.1038/s41538-019-0041-0 |
2017 | Seeler, S. (2017). Book review: Commercial nationalism and tourism – Selling the national story. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(3), 346–348. https://doi.org/10.1080/19407963.2017.1338516 |